Mod Manager for Stardew Valley

Toen de multiplayer versie van dit game beschikbaar kwam en mijn oudste om medespelers vroeg leek me dit een leuke gelegenheid om wat (online) samen te doen. Dat viel wat tegen maar toen ik vervolgens het spel nader ging leren kennen ontdekte ik dat ik het leuk genoeg vond om zelf te gaan spelen alleen mods (door spelers gemaakte modificaties), daar begon ik voorlopig nog niet aan.

Na een aantal jaren had ik de standaard versie van het spel toch wel gezien en ben ik toch eens voorzichtig naar mods gaan kijken. Eén van de zaken die ik tegenkwam was een mod manager, geschreven in... Python, dus daar moest ik gelijk van weten hoe dat ding in elkaar zat. Andere zaken waren in c# of mono of zoiets geschreven en gecompileerd maar hier zat ook source bij dus dat was mogelijk.

Ik vond hem al gauw veel te ingewikkeld maar het gaf me wel het idee om het gebruiken van mods wat te automatiseren.

../sdvmm.png

Het scherm toont de mods die apart te activeren zijn. Veel mods maken weer gebruik van andere mods om het lower-level werk te doen en die apart activeren doet niet zoveel, dus die staan er niet altijd bij. De relaties heb ik vastliggen in een configuratiebestand zodat die "library-mods" als het nodig is meegeactiveerd worden.

Bij starten toont het scherm wat je momenteel geactiveerd hebt, en als je iets activeert dat iets anders nodig heeft dat ook in de lijst staat, dan wordt dat na op de knop drukken ook getoond als actief.

source: https://github.com/albertvisser/sdvmm/

documentatie: /docs/sdvmm/